Begeleider in Huis

Openstaande vacature

Stichting Radius zet zich al een halve eeuw actief in om mensen te ondersteunen. Onze missie is: “Radius versterkt het levensplezier, wanneer het (even) niet meer vanzelf gaat”. Juist dat levensplezier is een belangrijke bron van vitaliteit en draagt in grote mate bij aan een zo positief mogelijk bestaan.

Wegens uitbreiding bij de afdeling Geregeld in Huis zijn wij op zoek naar een

Begeleider in Huis

voor 12 – 24 uur per week,
afhankelijk van het aantal deelnemers bij Geregeld in Huis

Wat ga je doen
Als Begeleider in Huis ben je een vervangende-mantelzorger die persoonlijke en financiële aandacht en ondersteuning biedt in de thuissituatie. Je zorgt dat de klanten zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven wonen en je regelt wat nodig is vóór en samen met hen.

Concreet

  • Het op orde brengen en houden van de financiële administratie van de klant.
  • Opbouwen van een goede relatie met de klant en deze deskundig informeren over regelgeving.
  • Het uitzoeken en toepassen van allerhande regelingen en voorzieningen op financieel gebied.
  • Contact leggen met instanties over regelingen die voor klanten aan de orde kunnen zijn.
  • Zorgen voor huishoudgeld volgens een afgesproken werkwijze van Radius.
  • Het met behulp van vrijwilligers en collega’s organiseren van belasting invuldagen.
  • Het onderhouden van contacten met relevante organisaties zoals de gemeente, het zorgkantoor en de belastingdienst.
  • Het rapporteren en administreren van het verloop van de dienstverleningsactiviteiten met betrekking tot budget, tijd en kwaliteit.

Wat bied jij

  • Je beschikt over een (minimaal) relevante mbo-opleiding met een hands-on mentaliteit. Dit kan zowel een opleiding zijn op het gebied van financiën als zorg en welzijn.
  • Je hebt affiniteit met en kennis van financiële regelingen.
  • Kennis van belastingaangiftes is een pré.
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid voor het overdragen van informatie en het verzorgen van correspondentie.
  • Je bent ordelijk en nauwkeurig, verwerkt op de juiste wijze gegevens.
  • Je beschikt over organisatorische vaardigheden.
  • Je hebt een dienstverlenende en klantgerichte instelling en affiniteit met de doelgroep.
  • Je bent integer en betrokken bij jouw klanten.
  • En je beschikt over een goede dosis humor.

Een (minimaal) relevante mbo-opleiding is een functie-eis, over de overige punten gaan wij graag met jou in gesprek. Zo nodig bieden wij bijvoorbeeld opleiding/training aan, passend bij jouw ambities.

Je krijgt van Radius

  • Een boeiende en afwisselende functie met fijne collega’s.
  • Een marktconform salaris; cao Sociaal Werk, salarisschaal 6.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een pensioenregeling, loopbaanbudget en individueel keuzebudget.
  • Een contract voor de duur van een jaar, met de intentie tot verlenging bij goed functioneren.
  • Een laptop, smartphone en de mogelijkheid om (deels) digitaal te werken.
  • Uren zijn flexibel in te vullen over verschillende werkdagen.
  • Een werkomgeving waarin verbinding met collega’s, persoonlijke én vak-ontwikkeling centraal staan en gefaciliteerd worden.

    Interesse?
    Voor informatie en reacties betreffende deze vacature kun je contact opnemen met Astrid ter Horst, a.terhorst@radiuswelzijn.nl of 071 707 42 00. Je wordt na ontvangst van je sollicitatie binnen een week uitgenodigd voor een gesprek.
    De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang.

    Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.